ЦІКАВІ УРОКИ


        Нестандартиний урок з математики у 4-Бкласі.

Тема: Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Розв’язування прикладів і задач. Розширити, узагальнити знання учнів.
Мета: Узагальнити і закріпити набуті знання по темах, розвивати математичне мовлення,мислення учнів, викликати бажання досягти  поставленої  мети.       
       
Хід уроку
   1.Повідомлення теми і мети уроку.
  -На сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати цікаві задачі,  
      
приклади по  вивчених темах. Але будемо це робити у незвичайній
       формі.
              У журі вибираються батьки.
                   
                          Діти діляться на дві команди   «ВІК»  і  «ІКС»
       І.Конкурс. Привітання команд.
1-ша команда називається «ВІК».
Капітан:
наш девіз: «Хто веселий і кмітливий, той всі труднощі поборе».
Привітання:
1,2,3,4,5,-ми вас хочем привітать, та про зайця розказать.
Зайчик наш лічить не вчився, між трьох сосен загубився.
Той, хто математики не знає, часто у житті «блукає».
Марно ви часу не гайте,математику вивчайте!
Ми суперників вітаємо, чи здолаємо вас ми не знаємо.
Будем чесно ми змагатись, щоб перемогти і не здаватись.

2-га  команда «ІКС»
Капітан:
наш девіз: «Ініціатива, кмітливість та сміливість - шлях до перемоги».
     Привітання:
1.І сувора, й солов`їна
   Математика-країна.
   Праця тут іде завзята,
   Вмій лиш спритно рахувати.
2.Вмій ділити, віднімати,
   Множить швидко й додавати,
  Вмій кмітливо все збагнути,
  Першим у відповіді бути
3.Ледарів у нас немає.
Хто руки не піднімає?!
Вирушаємо у путь:
Нас цікаві речі ждуть.
4.Ми зібрались в класі дружно,
Щоби позмагатись,
І про математику
Цікаве дізнатись.
5.Дорогенькі Віки,
Щиро вас вітаємо
Від усього свого серця
Успіху бажаємо.
6.Щоб трудились ви сьогодні
До сьомого поту,
   І дістали нагороду
   За свою роботу

     Капітани:
1. Ми всі прийшли сюди у клас,
       Й так собі гадаєм:
     «Чи добрі судді ви , чи ні,
       без бою ми не взнаєм»
        2.Ой судді наші, милі ви,
      Ми вам доповідаєм
      Не завжди перемагаєм  ми,
      Та математику добре знаєм.
ІІ.Конкурс. Домашнє завдання.    
 - Кожній команді було задано додому розв`язати п`ять задач на кмітливість і винахідливість. Зараз ми почуємо, як ви справилися із завданням.
             

Команда «ВІК».
1.На столі стояло три склянки з полуницями Сашко з’їв одну склянку з полуницями. Скільки склянок залишилося? (Сашко склянок не їв)
 2.Коли півень стоїть на одній нозі, то важить 6кг. Скільки буде важити півень, коли стане на дві ноги? (6 кг)
3.Коли  чорній кішці найлегше пробратися в хату?(Коли відкриті двері)
4.Що важче 100 кг заліза ,чи 1ц сіна?(Однаково)
5.
По дорозі йшли дві матері, дві дочки і одна внучка. Скільки людей йшло? (Троє: бабуся, мама і дитина).

Команда «ІКС».
1.Щоб зварити один кілограм м`яса, потрібна 1година. За який час звариться 2кг м`яса? (За 1 годину)
2.Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а на зустріч їм троє дівчаток. Скільки всього дітей йшло з міста в село? (4)
3.На одній вербі росло 23 груші, а на другій-27. Скільки всього груш зірвали діти з двох дерев разом. (Жодної)
4.Одна сторона квадрата 6см, а друга на 2см довша. Знайти другу сторону? (6 см)
5. У трьох сестер по одному брату. Скільки дітей у цій родині? (Четверо: три сестри і брат)

ІІІ.Конкурс. Математичний диктант:
  Запишіть тільки відповіді:
- Знайдіть різницю чисел 7200 і 80.
- Знайдіть суму чисел 380 і 280.
- Скільки днів у 8 тижнях? 10 тижнях?
- Літак летів на висоті 7000 м. Запишіть висоту в кілометрах.
- Ураган рухається зі швидкістю 45м/с. За скільки секунд він подолає
  90 км?
- Заняття у секції тривають 1год 10 хв. Скільки це хвилин?
 Відповіді: 7120, 660, 56,70, 7км, 2с, 70хв. (Журі перевіряє правильність виконання роботи, за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал)
              
 ІV.Конкурс. Один за всіх і всі за одного. (Кожній команді видається картка з завданням, діти вирішують задачі колективно)

1-ша команда «ВІК».
Задача
1. Рибалки пропливли 32 км на човнах зі швидкістю 8 км/год. Скільки кілометрів пропливуть рибалки на катері за такий самий час, якщо вони будуть рухатися  зі швидкістю 24 км/год?
2. Фермерське господарство зібрало з трьох ланів 21680 кг капусти. З першого і другого ланів 18000 кг, а з другого і третього – 13280 кг. Кільки кілограмів капусти зібрали з кожного лану?

2-га  команда «ІКС»
Задача
1. Ластівка пролетіла 120 км зі швидкістю 60 км/год. Скільки кілометрів пролетить за такий самий час шпак, якщо буде летіти зі швидкістю 40 км/год?
2.На трьох ділянках посіяли 22630 кг вівса. На першій і другій ділянках посіяли 12000 кг вівса, а на другій і третій  - 13780 кг. Скільки кілограмів вівса посіяли на кожній ділянці?
  

                    
                    

Змагання капітанів.
1.  Знайти невідоме число.
               Х · 81= 5103                                  х : 63=72
                         

Поки капітани вирішують рівняння, команди теж працюють.
1-ша команда «ВІК».
Обчисли письмово:
16 · 28 = 448          954 : 53 = 18            801 – 475 =326         456 + 344=800
Обчисли периметр прямокутника
 2-га  команда «ІКС»
Обчисли письмово:
17 · 29 = 493          576 : 24 = 24             603 – 329 = 274         296 + 528 =824
 Обчисли периметр прямокутника
От і закінчилась наша гра. Підіб`ємо підсумки.
Нагорода переможців.
                 


   1-Б клас
Тема: В. Сухомлинський «Соромно перед соловейком»
Мета: учити учнів розуміти текст, виділяти в ньому головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; розширити уявлення учнів про добрі і погані вчинки; виховувати доброту, людяність.
                           Хід уроку

I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка
    Робота над скоромовкою
Скрекоче сорока сороці:
— А я у сорочій сорочці!
Сорока сороці скрекоче:
— А в мене яєчко сороче!
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
 - Сьогодні ми познайомимося з талановитим письменником, нашим земляком –  Василем Сухомлинським та з його твором «Соромно перед соловейком».
                           
          
 - Діти, а що вам відомо про цього письменника? (Відповіді дітей)
 - А як ви гадає  чому я назвала Василя Сухомлинського «нашим земляком»? (Відповіді дітей)
  - Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці, Онуфріівського району, Кіровоградської області в бідній селянській сім’ї. Тут минули його дитинство й юність. В  рідному селі  вчився у школі і в 1933 році закінчив семирічку. Влітку 1933 року мати провела молодшого сина Василя до Кременчука.
   
Спочатку Василь Сухомлинський вчився в медичному технікумі, але незабаром пішов звідти, вступив на робочий факультет, достроково закінчив його і був прийнятий до педагогічного інституту. З 1935 р. починається педагогічний шлях В. О. Сухомлинського.            
   
У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села. Перевівся до Полтавського педагогічного інституту заочником і закінчив його в 1938 році. Закінчивши інститут, Сухомлинський повертається в рідні місця і працює викладачем української мови і літератури в Онуфріївській середній школі.
    У 1948 році Сухомлинський стає директором Павлиської середньої школи і працює а цій посаді 23 роки (до кінця життя).
   
2 вересня 1970 року Василь Олександрович Сухомлинський помер.
 - У садочку ви вже знайомилися з деякими творами письменника, скажіть, можливо хтось пам’ятає їх назву і про що йшлося у цих творах. (Відповіді дітей)
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
 1. Читання вчителем оповідання Василя Сухомлинського «Соромно перед соловейком»                           
                            
Соромно перед соловейком 
   
Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити й пообідати.
    Витягли з сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчата вже закінчили обідати, недалеко від них сів на дерево соловейко й заспівав.
    Зачаровані прекрасною піснею, Оля й Ліда сиділи, боячись поворухнутись.   
   
Соловейко перестав співати.
    Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.
    Ліда зібрала недоїдки в газету, загорнула й поклала в сумку.
- Навіщо ти зібрала сміття? - запитала Оля. - Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
- Соромно перед соловейком, - тихо відповіла Ліда.

    Бесіда за змістом твору:
 - Хто пішов до лісу?
 - Що дівчатка робили в лісі?
 - Хто прилетів до дівчаток? Послухайте, як гарно співає соловейко! (Прослуховування адіозапису)
 - Що зробила Оля, коли соловейко перестав співати?
 - Що зробила Ліда?
 - Про що запитала Оля Ліду?
 - Що відповіла Ліда?
 - Як ви вважаєте, хто з дівчаток поступив правильно? Кого засуджуєте? Чому?
 - Ви звернули увагу, що у вас на партах лежать малюнки. Хто зображений на малюнку? (Соловейко)
 - Де сидить соловейко? (На гілці)
 - Ваше завдання розфарбувати малюнок, зробити його яскравим. Заплющте очі уявіть що ви знаходитеся у лісі, пригадайте, якими яскравими барвами ми милуємося приходячи до лісу. Відкривайте очі, приступайте до роботи.
                                                                                                        
   
VI. Підсумок уроку
 - З яким письменником познайомилися на уроці?
 - З яким твором Сухомлинського познайомилися?

 - Який висновок ви зробили для себе?
       

   

































Немає коментарів:

Дописати коментар